måndag 9 januari 2023

God fortsättning!

 

Jul blev det i år också, och en riktigt bra sådan - men jag verkar inte ha några bilder från den helgen i min telefon. I kameran finns det, men den är inte här. Så istället börjar jag med en bild av en härlig amerikansk pannkaka, som maken lagade åt mig en morgon på jullovet (i själva verket två morgnar under jullovet). Vilken lyx!

Vi var på en kryssning till Stockholm, men för övrigt har vi tillbringat jullovet på ett mycket lugnt sätt. Mycket soffhäng, mycket läsande och hela säsongen av Wednesday tillsammans med barnen på kvällarna. Det har varit fint. En hel del har vi varit utomhus också, mest tack vare hundarna. Här är vi på utfärd i ett tomt och vackert vinter-Hangö...
 
...och igår promenerade vi på en stig i en snötäckt Kyrkslätt-skog. Så fint när det finns snö! Och litet ljusare känns det redan, i synnerhet under morgonpromenaden.

En dag besökte vi en utställning i Kabelfabriken, och kom ut lagom till en fantastisk (iskall) solnedgång.

Förra veckan jobbade jag redan, och hade en jobbresa till Vasa. Jag tog med mig jullovslediga 13-åringen på utfärd, och vi fick ett stort och fint rum på hotellet. Vi gillar ju båda att sova på hotell, så vi var nöjda. Dessutom fick vi åka tåg, träffa min gudmor och äta på restaurang (vid sidan av jobbet, som faktiskt också det var trevligt).   

Nu tar vi nya tag inför ett nytt år. Blir bra!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar