tisdag 11 juli 2023

Sommarprogram

 

Semestern började och vädret skärpte sig. Lördagen började mulen, som hela veckan hade varit, men vid lunch klarnade det upp och middagen hos kompisar kunde intas på deras fantastiska terrass - så bra semesterinledning!

Hemfärd med båt en fin sommarkväll är nog någonting alldeles extra. 

På söndagen åkte jag till närmaste stad och tvättade. På några år har man litet glömt hur det är med storfamilj - det blir många, många t-skjortor att hänga upp. Tur att snöret är långt och träden många.

På kvällen åkte vi in till Dalsbruk på Baltic Jazz efterfest och träffade kompisar. Så somrigt, händelserikt och socialt veckoslut, hur bra som helst.

Och ett mysterium: När vi köper örter gräver jag ner krukan med rötterna i mitt trädgårdsland, så de kan växa upp igen och användas på nytt. Men korianderkrukan irriterar (eller intresserar?) någon, för den har varit uppgrävd igen tre gånger! Först misstänkte vi egna hundar, men en natt hade de alibi och då tänkte vi att det kanske var grannens katt. Men så såg jag två skator vid landet, och nu är de huvudmisstänkta. Men varför bara koriandern?

Igår lämnade vi eget lande för att som omväxling tillbringa en vecka på min arbetsgivares hyrstuga, som ligger vackert vid havet. Maken och döttrarna åkte båt, jag kom med bil. Och första kvällen blev så här vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar