måndag 30 oktober 2023

Ny säsong

 

Hej från Åland! I morse, när jag steg upp vid 04:45, märkte jag att årets första snö kommit under natten. Och på perrongen var jag tydligen morgonens första.

Ett lokaltåg, ett Åbotåg, en buss som skulle gå från Kuppis till hamnen men var sönder, en annan buss som kom för att ersätta den första bussen och en båtresa senare var jag framme i Mariehamn.

Där duggregnade det istället, men jag gick ändå en omväg till hotellet för att piggna till och titta på havet. Och en promenad ångrar man ju (nästan) aldrig, inte heller idag.

Efter att ha jobbat ännu någon timme på hotellrummet gick jag ut på stan för att se mig omkring och äta. Jag fick jättegod stekt gös till middag, men sedan fanns det kanske inte så jättemycket lockande programalternativ i den regniga, mörka oktoberkvällen. Men det går absolut ingen nöd på mig, ensam i ett hotellrum med svensk TV, bok och choklad. Tvärtom.

Imorgon ska jag hålla ett par utbildningar och ta nattbåten tillbaka. Blir bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar