torsdag 16 november 2023

Vinterljus

 

Vi fick litet att tänka på när novembermörkret föll och vi ville sätta upp säsongsljus på gården. Vi hade ju inga buskar kvar (eller de nya finns ju, men inga buskar som kommer att sticka upp ur snön om det blir en snörik vinter). Inte fanns det riktigt något naturligt ställe att hänga ljusslingor heller, och inga utomhusuttag för el.

Efter många olika, mer eller mindre genomtänkta förslag, kom jag på att man kanske kunde utnyttja konstruktionen för flaggstänger. Sagt och gjort, igår handlade vi en och idag klättrade maken upp på taket och fäste en krok i väggen (mitt under ett Teams-möte för min del, så jag fick dela uppmärksamheten). Sedan fick vi trassla ut slingorna tillsammans med fjortonåringen (fortfarande mitt under Teams-mötet), men nu har vi ljus! Tror vi ännu ska testa att dra slingorna tätt längs väggen (nu kommer de ut i en halvcirkel) och se vad som blir snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar