måndag 29 januari 2024

Grönt som kanske ännu blir skönt

 

Hej igen, länge sedan sist! Jobb-överraskningen fortsatte att överraska, och det har varit väldigt mycket jobb de senaste veckorna, också på veckosluten. Igår var jag dessutom funktionär vid presidentvalet. Det är ganska roligt, men där också måste man ju hålla sig ganska skarp i ganska många timmar.

Och dessutom är det januari. Energin är inte riktigt på topp just nu, kan man väl säga.

Men efter middagen idag gav jag mig ändå iväg och köpte större krukor och ny mull till fjortonåringens mycket, mycket misskötta blommor. Jag kan inte förstå att de har överlevt med sin minimala, kruttorra jordklump. Nu tror jag att chanserna är mycket större för ett grönt och vackert blickfång i hennes rum. Vi får väl se. Och nog blir man ju själv också gladare när man hjälper någon annan, även om det råkar vara en växt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar