lördag 6 januari 2024

Lördagsprogram

 

Vi har en helg helt utan planerat program, och efter att ha ätit morgonmål i lugn och ro och läst litet i soffan bestämde vi oss för att åka på utfärd till Gumbostrand Konst & Form. Vi meddelade om våra planer i familjechatten, och tre barn hakade på. Det är ett så trevligt utflyktsmål! Det finns både utställning och café, så förutom njutning för våra sinnen fick vi också jättegod fisksoppa till lunch.

De vindögda keramikugglorna i museibutiken kunde jag inte motstå, så nu har vi en ugglefamilj på vårt drinkbord/blombord. Vem som är vem får alla bedöma själva.

Utställningarna var också trevliga, och mest av allt gillade jag kanske glassarna i glas.

På hemvägen åkte vi via nyöppnade, stora Alanya market i Östra centrum. Vi såg oss mest omkring men handlade nog litet grönsaker, linser och falafelmix.

Under veckan har vi jobbat. Jag hade en jobbgrej i Ekenäs, så jag tog med mig den jullovslediga fjortonåringen och hundarna och tillbringade två nätter på lande.

Det var jättevackert och jättekallt. Hundarna ville inte promenera alls, och på kvällspromenaden (då det också är jätte-jättemörkt) börjar man ju själv också undra om de ser eller hör något som man själv inte kan uppfatta - så promenaderna blev korta, men många.

För övrigt träffade vi mommo och läste, och så tittade vi på tre Guardians of the Galaxy-filmer med minstingen under kvällarna vi var på tumanhand (maken gillar inte den typen av filmer). Trevligt och mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar