måndag 12 februari 2024

Hej hej, februari!

 

I går på morgonen, när jag gick till vallokalen där jag skulle vara funktionär under presidentvalet, var det så här vackert och totalt folktomt i vår lilla stad (och kallt). Nog är de ju skönt när man tydligt märker att dagarna blir längre och ljusare.

Nu ska jag jobba litet till, men sedan inleds en veckas semester. Och inte nog med det, vi ska dessutom resa till värmen! Ska bli härligt.

Som förberedelse inför resan putsade jag mina vita skor med bikarbonat och tandborste härom dagen. Man blandar bikarbonat och litet vatten till en pasta, breder den på i synnerhet sulan, skrubbar, väntar ett litet tag och sköljer sedan bort den.

Tillfredsställande resultat med mycket liten ansträngning. Med litet större ansträngning skulle resultatet antagligen bli fantastiskt (men good enough är ju för det mesta min melodi).

Och till sist en orelaterad bild på hundarna, bröderna och kompisarna, som njuter i en solfläck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar