onsdag 27 mars 2024

Ett och annat

 

Idag fick jag äntligen sått i min hydroponiska odling, litet sent i år men det har inte blivit av förrän nu. I år sådde jag basilika (som vanligt, den blir så fin), persilja och nyheten minigurkor! Vi får se om det blir till något - eller om de tvärtom växer sig alltför stora för fönsterbrädet - men det är roligt att prova.

Igår och idag har jag varit på en jobbgrej på Majvik i Kyrkslätt. Jag har aldrig varit där förut, och blev glatt överraskad. Där var fina, nyrenoverade hotellrum, bra mat och fina omgivningar. Slottet fanns på samma gård som kongresscentret, där vi var.

Förra veckan var jag också två dagar och en natt på en jobbgrej, och i april och maj ska jag vara ytterligare fyra gånger på tvådagars personaldagar (på jobb). Det tar ju onekligen en del tid, men jag tycker uppriktigt att det är roligt.

För övrigt har vi haft gäster några gånger under de senaste veckorna, gått på Thorax spex, varit på lande och för övrigt gjort vanliga saker som jobb och matlagning och hundpromenader och sådant. Så skönt att det är vår!

Ibland, när vi ska bort eller ska ha gäster, ber jag fjortonåringen sminka mig. Hon är mycket bättre på det än jag och brukar gärna göra det. Och det är så lyxigt att sitta stilla en stund och bli sminkad! Hundarna förstår genast att det är en Mycket Viktig Händelse på gång och att alla ska delta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar