onsdag 24 november 2010

Lång dag

Tjugo över sju startade vi med tolvåringen i morse, och körde genom snöstormen till Tavastehus. Där var det fullt program, och dottern var nöjd med dagens saldo: flera nya kompisar och vettiga diskussioner. Och jag var mer än nöjd eftersom jag lyckades smita iväg och gå i butiker och titta i två timmar - helt ensam! Mot kvällen kom vi hem (fortfarande i snöstorm), och så fortsatte jag till ett köpcentrum med tioåringen och handlade litet småsaker som hon behövde. "Mamma, jag tycker om utfärder på tu man hand med dig, för då kan man prata i lugn och ro" sa hon. Och visst saknar jag minstingen, men det har också varit väldigt trevligt att helt få koncentrera sig på de stora barnen, ett i taget.

Till sist gick vi ännu i bastu, så jag skulle tro att här kommer att sovas gott i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar