lördag 29 januari 2011

Ny telefon

Eftersom jag som sagt är förkyld och därför bättre lämpad att ligga i soffan och titta på film än att springa i butiker skickade jag maken och tolvåringen att köpa ny telefon åt mig. Den gamla hade kämpat väl men till sist förlorat mot ettåringen. Första attacken - när hon tryckte ner den i en blomkruka - klarade den utan en skråma. Vid andra attacken - när hon bet i den så det krasade - blev den litet skadad, men fungerade igen  (med undantag av neråt-knappen) efter någon dags torkning. Hur den fick nådastöten såg jag inte, men efter det gick den inte att stänga.

Sedan dess har jag använt makens gamla communicator. Klumpigheten och att batteriet måste laddas ofta kunde jag leva med, men textmeddelandefunktionen och jag kom inte riktigt överens. Varje gång jag försökte radera något skickade den iväg meddelandet i stället. Och det känns inte så proffsigt att skicka ut en massa tomma och halvfärdiga meddelanden.

Nu fick jag hem den här skönheten. Men den har en massa nya och okända knappar. Jag måste fördjupa mig i bruksanvisningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar