tisdag 18 januari 2011

Saker man helst gör ensam

I morse hade jag stängt toalettdörren litet slarvigt, och den hjälpsamma ettåringen smet in. Först kom hon riktigt nära, pekade och sa Pssssccchhh med förtjust min. Sedan är toalettpappret nästa steg, vet hon, så hon drog hjälpsamt ut några meter från rullen. Medan jag steg upp släckte hon lampan. Jag tände igen, och hon hjälpte till att dra upp och knäppa jeansen genom att hänga i linningen och ropa Uda-uda-uda. Jag började tvätta händerna, och hon öppnade skåpet under handfatet och började riva ut grejer. Jag satte knät för dörren och fortsatte, och hon släckte lampan fyra gånger till innan jag var klar med handtvätten (som väl tar tio sekunder).

Så nu blev jag igen påmind om att jag absolut föredrar att ha henne skrikande och bankande på andra sidan dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar