onsdag 23 november 2011

Inte som planerat, men bra ändå

I dag skyndade jag mig i väg från jobbet redan klockan ett och mötte elvaåringen hos tandläkaren. Hon skulle nämligen få tandställning och ville att jag skulle vara med. När vi kallades in (exakt i tid!) tog det tandläkaren en halv minut att konstatera att tänderna inte hade kommit fram tillräckligt och att vi får återkomma på våren. Antiklimax, nästan, men en ledig eftermiddag i stället som jag nog har utnyttjat till fullo. Tvättat tre maskiner tvätt, handlat mat, lagat hemgjorda köttbullar i hemgjord tomatsås, promenerat med hunden, babblat med barnen (eller det är nog mest de som babblar och jag som hör på) och faktiskt läst en tidning i lugn och ro i soffan. Och som avslutning varit till biblioteket med de tre minsta. De två mellanbarnen lånade sexton böcker, lillan var med främst som konsult, arbetsledare och hjälpreda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar