lördag 12 november 2011

Veckoslutsprogram

Det här veckoslutet har jag hittills:
- bjudit farfar på fredagsmiddag/farsdagsmiddag i förskott
- sovit i tio timmar (21.15 - 07.15)
- promenerat med hunden

Så åkte maken med trettonåringen och sjuåringen till lande, och jag fortsatte med att:
- städa upp
- tvätta två maskiner tvätt
- laga kalvfärsbiffar

Ytterligare planer för veckoslutet är:
- byta lakan i alla sängar
- föra glas och kartong till återvinningen
- storhandla
- tvätta resten av smutstvättberget

Och inte nog med att jag gör allt detta med synnerligen gott humör, jag hade riktigt sett fram emot veckoslutet när jag skulle få göra allt det här, som man inte hinner på vardagarna, i lugn och ro. En fördel med att jobba alla vardagar är kanske att man får lägre krav på vad som räknas som ledigt? Hur ska det inte bli i december, när jag börjar jobba åttatimmarsdagar?

Men i kväll tänkte elvaåringen och jag vara riktigt vilda. Vi ska äta pizza från en pizzeria och kanske se en film på dvd.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar