fredag 1 augusti 2014

Lande strax igen

Första arbetsveckan nästan avklarad, huh! Tycker den alltid känns tung, och det har den minsann varit också i år, trots att här lyckligtvis har varit lugnt och man har fått pyssla på i lugn och ro. Återgången till vardagen, tidiga morgnar och vettiga rutiner tar på krafterna.

Men jag har varit mycket skärpsam (som fyraåringen säger, dock oftast som kritik: Mamma, var inte så skärpsam!): Tidiga morgnar, nästan 40 arbetstimmar, inget godis, ingen alkohol, hundra maskiner tvätt, kvällspromenader med hunden... Tre barn är på scoutläger, och jag märker att jag är ovan att ha så få barn hemma - jag har vaknat flera gånger på nätterna den här veckan med bankande hjärta när jag har drömt att jag har tappat bort något barn (eller hund).

Nu inleds dock snart det efterlängtade veckoslutet - lande igen och stora barnen kommer hem, hurra (sextonåringen åker dock vidare direkt, på FBK-läger till Tyskland). På söndag ska vi fira två födelsedagar, minstingen fyller fem (är månne femårsdagen den födelsedag som man väntar allra, allra intensivast på?) och maken litet mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar