fredag 8 augusti 2014

Rycktes med av stämningen

I går gick jag ut på vår gård med en sekatör i den varma kvällen, helt stillsamt, med tanken att klippa av några kvistar på en buske, som hade blivit bruna. Men så såg jag mera risigt, som jag klippte ner. Och mera och mera. Och så såg jag några små träd, som plötsligt hade blivit ganska stora och som absolut inte gjorde någon nytta där de stod. Så jag hämtade handsågen och sågade ner sex stycken. (Som en parentes kan nämnas att jag i det här skedet redan var ganska svettig och hade fått sällskap av två taxar - vår egen och grannens - som bet i samma buskar/träd, och grannen själv som hjälpsamt tipsade om att det kanske skulle gå enklare med en motorsåg).

Slutresultatet blev att vi nu har några fällda träd som man inte kan dumpa någonstans - vi måste typ såga upp dem till ved??? - och att vår gård växte med kanske fem kvadratmeter. Vad månne vi med våra obefintliga odlartalanger ska göra med dem? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar