måndag 30 mars 2015

Vanlig vardag igen

Nåja, hör ni. Årsredovisningarna är klara, bolagsstämman hållen och resultatet publicerat - och livet kan återgå till det normala igen. Jobbdagen i dag (och förmodligen resten av veckan) går åt till att gå igenom mailen och kolla vad som har blivit ogjort de senaste veckorna. Och nu, när det lugnar sig, märker jag hur trött jag är.

Men det gör ju ingenting. Fyra vanliga, normallånga arbetsdagar denna vecka, och så blir det påsk. Och vi ska bara vara på lande och ta det lugnt. Sedan blir det en fyradagarsvecka till, sedan en vanlig vecka och så en SEMESTERVECKA! På Cypern!

Och vi planerar påskmenyer och sommarsemestrar, vad vi ska göra på lande i år och om vi ska åka någonstans. Dessutom hann jag en sväng in på Stockmanns Galna dagar och nappa åt mig Finnlaysons elefantlakan, som jag länge har suktat efter men inte kommit mig för att köpa. För att glädja mannen (som helst vill ha neutrala lakan) blev det gråa elefanter - själv skulle jag kanske ha tagit röda eller gula. Men de här är nog jättefina, också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar