tisdag 14 april 2015

Landeveckoslut

Till magsjukornas goda sidor (kanske den enda, när jag tänker efter) hör ju att de brukar gå om rätt snabbt. På fredagen var minstingen redan i gott skick, och vi kunde åka till lande som planerat. Lördagen var fin, så vi pysslade ute.

Här var mitt första projekt. Under den riktigt torra och heta sommaren för sju (?) år sedan dog mittpartiet av vår präktiga syrenhäck. Det tålmodiga väntandet på att den ska reparera sig själv har inte gett resultat, så nu bestämde vi oss för att göra något år saken.Jag grävde upp de döda stubbarna och flyttade små syrensnår som börjar växa på andra, mindre lämpliga ställen. Och som så ofta, när man väl får tummen ur, så tog det väl en halvtimme totalt. Nu får vi se om de flyttade snåren tar sig.

Maken målade terrasspjälor.

Och så kom jag på en ny idé för mitt årliga mer eller mindre lyckade trädgårdsland - jag som har betydligt mera fantasi än kunskap och erfarenhet när det gäller trädgårdsarbete. Om jag täcker in en plätt, så kommer väl allt grönt att ha dött och marken att vara lättare att gräva upp när jag kommer till lande nästa gång, om tre veckor? Det skadar ju inte att prova. Återkommer med resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar