onsdag 24 februari 2016

Stockholm

De tre minsta döttrarna, mommo och jag åkte till Stockholm för ett par dagar i början av sportlovet. Vi åkte dit med Silja Line, tog det lugnt på båten och åt enormt gott på fiskrestaurangen.

I Stockholm umgicks vi främst med min brors familj och min moster, men hann också gå litet på stan. Tolvåringen och jag sov på hotell (på bilden ser ni den enormt avancerade juicemaskinen, man valde juice genom att peta på displayen och så kom juicen ur design-kranen - mycket elegant), den nyblivna sextonåringen hos sin morbror och mommo och sexåringen hos mommos syster. Nästa dag sammanstrålade alla igen för lunch, och så åkte vi hem med flyg. Jag har inte rest med båt-flygkombon på många år, men jag tror vi kommer att göra det snart igen. Det är ganska perfekt - tid på båten, mera tid i Stockholm och sedan snabbt hem.

Ovan ser ni presenten från Stockholm - rosa- och turkosfärgade hundpåsar! Tänk att vi har klarat oss utan vackert färgade hundpåsar i så många år!

För övrigt glömde jag mina glasögon på båten, och nu finns de uppenbarligen på Hittegodscentralen i Helsingfors. Så nu gäller det bara att hitta dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar