måndag 8 augusti 2016

Tillbaka igen

Veckan på Öde ön var fantastisk. Av alla ställen jag varit på tror jag att den här
ön är platsen där jag kopplar av mest och njuter mest av nuet. Bara sola, simma, laga mat och äta, klätta på bergen, elda och gå i bastu, läsa, beundra naturen och sova. Otroligt avkopplande. Jag återkommer med bilder i ett annat inlägg.

Men allt har ett slut och i går kom vi tillbaka till eget lande - fint det också. Maken och tonåringarna fortsatte direkt till stan, men de två yngre döttrarna och jag stannar ännu några dagar (har jag berättat att jag, lyxigt nog, är tjänstledig hela augusti?). I dag har vi tagit det mera lugnt, plockat blåbär (finns massor!), klippt gräset och handlat mat. 

Och mitt trädgårdsland! Vilken succe det är i år! I dag åt vi kycklingsallad med ruccola, persilja och gräslök från eget land. Delikat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar