tisdag 13 september 2016

Trädgårdsskötsel

"Gården" mellan huset och vägen har sett ut så här. Den såg alltså litet ut som djungeln, som växte upp runt Muminhuset i en muminhistoria - det var bara de vilda djungeldjuren som fattades.

Redan ett tag har det naturligtvis stått klart att något måste göras. Jag har tagit kontakt med några trädgårdsfirmor för att få hjälp och råd, men ingen har ännu hunnit komma och se. Så i dag, när jag var ledig och solen sken, tänkte jag att jag åtminstone kan börja röja litet.

Och som vanligt förivrade jag mig, när det gäller att "röja litet". Nu ser det ut så här, och jag har så ont i sekatörhanden att jag inte kan klämma om något med den (hoppas jag kan skriva på datorn på jobbet i morgon, annars blir det litet pinsamt). Trädet fällde jag med hjälp av sextonåringen och en handsåg.

På torsdag (nästa lediga dag) röjer jag väl det sista. Och sedan skulle det gälla att bestämma vad vi vill ha där istället. Lättskött är ett absolut krav.  Jag misstänker att en gräsmatta bakom en klippt häck skulle vara det enklaste, men skulle absolut behöva råd här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar