lördag 25 februari 2017

Lande

Stockholmskryssningen var bra och avkopplande. Medan vi stod och väntade på att få köra in på båten rullade snöstormen in. Det var spännande att se hur den kom över havet, på några minuter blev sikten nästan obefintlig och snön började yra. Och så fort båten kom ut ur hamnbassängen började det gunga rejält, men det störde konstigt lite - ingen blev illamående och vi sov riktigt gott. Vi hade beställt buffet-middag på utresan, och jag tror faktiskt att nivån har höjts under de senaste åren (sedan vi vågade oss på det sist), för nu var maten riktigt god.  

I Stockholm träffade vi min bror och hans familj och tittade i några butiker, och det är nu ungefär vad man hinner med under tiden båten är i hamn. Och så åkte vi hem. Men trevligt var det, och trivsamt att tillbringa tid med hela familjen. 

På fredag åkte vi vidare till lande. Där hade också kommit massor med snö, och var ljust och vackert. Tack vare att vi kom fram redan på dagen hann vi också värma upp stugan till natten. På vinden (där maken, jag och sjuåringen sov) blev det ganska svalt på natten, men vi hade flera täcken och jag har inte på länge sovit så gott.

Nu simmar resten av familjen i Kasnäs simhall, och jag sitter med min dator och fixar litet jobbgrejor (och läser bloggar och skriver själv :)). Solen skiner och snön gnistrar utanför. Mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar