måndag 6 februari 2017

Ny plats

Jag har en ny plats på jobbet (IGEN! kommenterade artonåringen, men det är antagligen två år sedan jag flyttade sist) - nu i ett annex på gården medan de renoverar vårt kontor. Hela teamet sitter mycket nära varann här och det är ju bra. Annars också är det alldeles bra här, och då man nuförtiden använder allt mindre papper rymdes hela mitt flyttlass i två lådor - så det är ju inte så stressigt att flytta heller, inte ens fast vi väl ska tillbaka om två-tre månader. Bra med omväxling, litet spännande var det ju i morse när jag kom hit som första man klockan sju och skulle leta reda på min plats och köket med kaffekokaren och toaletten och andra nödvändiga ställen.

Lördagens middag blev toppen - det var en av de gångerna när maten lyckas perfekt. Vi bjöd på gratinerad chevre med sallad, åländsk lammrostbiff med hasselbackspotatis och blåbärspaj med rivet citronskal och mascarpone, och fast jag säger det själv så blev allt jättegott. Och sällskapet var också ytterst trevligt, så vi var mycket nöjda med kvällen.
 
Sjuåringen, som är aningen mörkrädd, ville inte gå ensam ner till undre våningen och lägga sig när vi satt i vardagsrummet och pratade. Hon lade sig följdaktligen i sin systers säng för att läsa och somnade sedan där, fullt påklädd, mellan Kalle Ankorna. Vi lät henne sova vidare, förstås, när vi gick och lade oss (systern ifråga var på scoutläger), och mitt i natten kom hon ner och var förgrymmad för att vi inte hade väckt henne "för jag sover så dåligt i någon annans säng!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar