fredag 3 februari 2017

Hej, hej!

Det har varit litet hektiskt på jobbet den senaste tiden, men annars är allt väl här (eller egentligen är det väl inget problem att det är hektiskt på jobbet heller, men då blir det inte så mycket tid och energi över till att t.ex. blogga). Och i dag är det ju faktiskt fredag och ledig dag för mig, hurra! Jag började dock med att jobba en stund, men det slutade med att jag löste ett jobbrelaterat problem, så nu är jag nöjd och glad och kan fira veckoslut i lugn och ro.

I morgon får vi gäster, det blir trevligt. I kväll får vi väl planera menyn. Och sextonåringen, som om ett par veckor fyller 17, frågade om hon får bjuda hem sina vänner på middag nästa veckas lördag. Det är klart hon får, så det som hon egentligen frågade var alltså om maken och jag kunde ta sjuåringen med oss och vara borta hemifrån (artonåringen och trettonåringen har redan bokat in annat program för helgen). Vi funderade några sekunder och bokade sedan båtbiljetter till Tallinn - det är ju perfekt när vi är bara tre (ett hotellrum) och hunden kan vara hemma med sextonåringen. Nu funderar vi på om vi ska prioritera spa på hotellet eller kanske andra kvaliteter? Bra blir det, hur som helst.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar