fredag 24 mars 2017

Spännande händelse från veckan som gick

Jag har en stor, tung skrivbordsstol på jobbet - den ser ut ungefär som den på bilden ovan (lånad från nätet). En dag satt jag i den, som vanligt, och skulle plocka upp en grej från min handväska, som låg på golvet. Och då välte hela stolen! Med mig i, naturligtvis. Jag slog mig inte alls, stolens armstöd tog smällen, men det andra armstödet hamnade ju överst och låste liksom fast mig. Jag måste kravla omkring ett ögonblick, som en skalbagge som har hamnat på rygg, innan jag kunde ta mig upp. Men men, vi sitter i egna bås i vårt öppna kontor, så ingen såg mig, och om någon kollega hörde underliga ljud så låtsades de finkänsligt om ingenting.

Övriga spännande händelser från denna vecka: Artonåringen skrev precis sitt sista prov i studentexamen, och har nu alltså gjort sitt i skolan. Hurra hurra och grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar