tisdag 28 mars 2017

Vårfart

Våren och de allt längre dagarna tycks ha en uppiggande effekt. De senaste dagarna har åtminstone maken och jag (och olika barn olika dagar) vaknat innan väckarklockan ringer - och då bytte vi ju ändå till sommartid för några dagar sedan!

I morse fick jag sedan en oväntad idé, när jag såg några övermogna bananer i köket: NU ska jag prova på att göra bananplättar. Så jag stekte bananplättar till familjen till frukost, före skola och jobb. Jag tog enklast möjliga recept (man blandar en mosad banan med ett lätt uppvispat ägg, och så steker man små plättar av smeten) och satte igång. Mottagandet var blandat - eller initiativet applåderades av alla, men smaken delade åsikterna. Sjuåringen sa UÄK och tänkte nästan börja gråta (Mamma, här är BANAN och du vet ju att jag inte tycker om banan!). Maken, trettonåringen och jag var alla aningen skeptiska, men de två äldsta döttrarna gillade plättarna.

Och under dagen har jag ännu bokat en tvådagarsresa till Pärnu för äldstingen och mig. Hon är väl värd att belönas för sina studentskrivningsinsatser och jag råkar ha några dagar ledigt när ingen annan har. Så nästa vecka åker vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar