tisdag 3 oktober 2017

Helgen mm

Vi hade igen ett landeveckoslut - denna gång faktiskt med alla egna barn och två pojkvänner, så vi fick åka med två bilar (och det gick åt 4 kg kött på två dagar). Maken åkte med tre barn på fredag kväll, och jag följde efter med tre till på lördag morgon.

På lördagen var det Äppeldagen på Söderlångvik, och det var ju ett jättetrevligt evenemang. Skönt att promenera omkring i den friska vinden (men stackars dem, som fick stå där hela dagen), och skoj att prova på olika äppelsorter. Vi köpte två sorter med oss hem - några kilo kaneläppen att äta, och några kilo sura att lagha pajer av.

Och se! Vilken framgång med mitt trädgårdsland! Lökarna ser ju ut som köpelökar! 

Men vem är det som smyger i vår skog? Alla naturvetare där ute, vilket djur har så här stora lämningar? Där lär åtminstone finnas varg, men är det här vargspillning? Den här högen hittade jag alltså i skogen bakom vårt hus. Lyckligtvis hittade jag också en massa svamp. 

På jobbet har det av någon orsak varit ganska stressigt, vilket eventuellt märks på bloggfrekvensen. Men på fredagen blev jag glatt överraskad, när jag dök upp när skiftet bytte - klockan sju på morgonen - och möttes av denna syn (och skrällande rockmusik från radion på bilen). Eftersom jag hade gått längs trottoaren och inte genat fick jag en reflexmössa och en lunchbiljett av arbetssäkerhets-pantern. Efter en sådan inledning på dagen kan den ju inte bli annat än bra. Och ännu bättre blev den, för till sist bokade jag en resa. I slutet av oktober reser vi, hela familjen, till spanska solkusten. Vi har aldrig varit där och känner inte till området alls. Vi hoppas på sol och god mat. Men var ska man bo? Vi gissar på Benalmadena eller Nerja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar