torsdag 9 november 2017

Litet bättre

Just som jag hade hunnit skriva om den massiva novembertröttheten så gick den kanske litet (tillfälligt?) över. I går kväll var jag tvungen att leta reda på några viktiga papper, som jag hade sett senast för flera år sedan - jag var faktiskt inte ens säker på att allt som jag behövde fanns. Jag var övertygad om att jag skulle vara tvungen att gå in i skrubben under vår trappa, ta ut alla kartonger och leta i dem. Jag hade redan skjutit upp projektet i många dagar, men i går tog jag mig i kragen och satte igång.

Och så hittade jag ALLA papper, samlade i en plastficka, på det första stället där jag letade! På trettio sekunder! Jag blev så glad och paff att jag av bara farten städade och dammsög tamburen, fixade tvätten och tvättade minstingens hår. 

Resten var och målade i nittonåringens studiebostad - hon ska flytta hemifrån (vem godkände det beslutet???) när den är uppfräschad. Sedan kom de hem, och hade köpt lyx-kvällsmål på hemvägen, och så åt vi alla kvällsbit tillsammans under livliga diskussioner.

Och i dag vaknade minstingen och var genomförkyld. Maken var hemma med henne på förmiddagen, och vid lunch bytte vi skift. Jag kom hem och han for till jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar