tisdag 17 april 2018

Hejhej

Jag hade min andra kontrollröntgen i går, och trodde att jag efter det skulle börja jobba igen. Men när jag ringde till hälsostationen för att få läkarens utlåtande ville han ändå också se mig innan jag går på jobb, och så fick jag tid tills i morgon på morgonen. Så i dag är jag fortfarande sjukskriven. Jag tror ändå inte (hoppas verkligen inte) det är några problem med röntgenbilderna och läkningen, handen känns bättre för varje dag, så jag antar att han bara vill se handen med egna ögon och sedan "släpper" mig på jobb.

Det är ganska konstigt att vara sjukskriven såhär, när man inte alls mår dåligt eller är trött, men ändå helt klart inte kan jobba. Det blir litet tråkigt, men har absolut sina fördelar. Förra veckan var ju jättevacker, och jag kunde promenera (lugnt) och dricka kaffe i solen. Så har jag läst en kubikmeter, känns det som, säkert en bok per dag (tack och lov för bibban!). Känns som när jag var tonåring. Och nu har jag verkligen gått ner i varv - den här våren har nog hjärnan fått vila, och det var antagligen  välbehövligt efter de senaste åren.

Och så har jag kunnat städa besvärliga skåp (långsamt, med en hand)...

... och planera spännande restmiddagar (som tillreds med hjälp av något hjälpsamt barn). 

Och maken, som av förekommen anledning har gjort två koppar kaffe nästan varje morgon, har fått öva på sin latte art. Han har blivit riktigt proffsig - på att göra rumpor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar