tisdag 10 april 2018

Kryssningshelg

Under veckoslutet åkte vi på en sedan länge planerad kryssning till Stockholm tillsammans med mommo och moffa. Alla barn var också med, så vi var åtta personer i tre hytter. Planeringen och förhandsivern hade blivit lite i skymundan av allt annat som hände, så vi åkte nu bara iväg utan desto mer förberedelser eller planer. Och det var så lyckat! 

Båten var långt ifrån fullbokad, det fanns gott om plats överallt och vädret var vackert. Vi åt gott, umgicks med varann, tittade litet i butiker, såg på havet, tog en drink i nattklubben och tittade på showen, och var tillbaka i hytterna före kl 22 båda kvällarna. Så avkopplande och trevligt.

I Stockholm tillbringade vi hela dagen (den är ju inte så lång) hemma hos min bror med familj. Renoveringen av deras nya bostad hade precis blivit klar, och den var mycket vacker och funktionell. Kusinerna - i synnerhet vår åttaåring och deras femåring - njöt av att träffa varann, och vi åt en lång lunch, 14 personer i deras kök. Mycket bra dag.

När vi kom tillbaka hem på måndag förmiddag åkte jag och röntgade armen igen. Allt såg bra ut, brottsytan ligger ännu rätt, men läkaren sa att jag nog inte har någonting på jobbet att göra ännu den här veckan. Och jag märker ju nog att hon har rätt. Armen känns mycket bättre, så jag använder den mer, men fast jag bara gör små saker (som tar en promenad, håller en kniv i höger hand under middagen, skriver litet på datorn) svullnar den upp mot kvällen. Så att skriva på datorn i åtta timmar skulle nog inte ännu gå. Men bättre blir det hela tiden - i dag kunde jag knyta skorna själv! Det gick inte så snabbt och knuten blev inte så hård, men ändå!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar