fredag 30 november 2018

Födelsedag

I går hade jag födelsedag. Världen stannar ju inte direkt när medelålders mammor (som dessutom inte fyller jämnt) har födelsedag, men det var ändå en mycket bra dag, som började med morgonmål på säng. Innan dess hade jag vaknat lite, lite av maken som steg upp och började fixa, hunden som kom in i sovrummet och blev upplyft i min säng av maken (och i sin lycka över att överraskande nog få komma upp i sängen slickade mig i ansiktet), samt nioåringen som kom rusande in och lyfte bort hunden och med en enorm konstgjord gäspning sa "Somna om bara mamma, det ska jag också göra".

Efter jobbet sammanstrålade hela familjen på en pizzeria i Åggelby, av alla ställen, och åt en fantastisk pizzamåltid med förrätt, pizzor, efterrätt och specialimporterade drycker. På bilden syns efterrätten, som vi antog vara friterade bitar av pizzadeg täckte av florsocker och Nutella. Så gott, alltsammans, och så trevlig kväll med hela familjen. Efteråt var man naturligtvis så mätt så man höll på att sprängas.

Presenterna var också genomtänkta och fina. Av maken fick jag linnelakan, som jag länge har önskat mig (är de månne så bekväma att sova i som alla säger? Återkommer med rapport när jag vet), av minstingen en lurvig soffdyna och av stora flickorna en upplevelse: att flyta i en tank med saltvatten (varmt, hoppas jag), vilket låter enormt avkopplande.

Och i dag har jag firat fredagen (och lönedagen!) med att gå på lunch med en kollega från förra jobbet och köpa köpekaffe. Snart börjar veckoslutet, för jag tänkte fara litet tidigare från jobbet så jag hinner storhandla innan affärerna är proppfulla. Bra stämning här just nu, med andra ord.

Trevlig helg!   

1 kommentar:

  1. Låter härligt, väntar med spänning på rapporten om linnelakanen. Kanske du hunnit testa dem tills vi ses igen?

    SvaraRadera