söndag 12 maj 2019

God kväll från Jakobstad!

Hälsningar från Jakobstad! Jag kom fram strax före 21, och blev först orolig att jag inte skulle få någon kvällsbit eftersom allt verkade stängt. Men så fick jag syn på tre bra alternativ bredvid varann: Subway, Slurps och Korvgörans.

Jag slog till med en hotdog från Korvgörans. Traditionell, med tre korvar och alla kryddor. Sedan skyndade jag mig dock till hotellet, för det duggade och blåste kallt och mina fingrar blev stelfrusna på de få minuter det tog att glufsa i sig hotdogen.

I morgon ska jag jobba här. Det blir roligt att få se verksamheten här, jag ser faktiskt fram emot det. Och sedan hem igen till kvällen.

Torsdag-fredag förra veckan tillbringade jag (också på jobb) i Aulanko. Det var intressanta och intensiva dagar, men på kvällen hann jag ett varv till bastuavdelningen på spaet.

Och på morgonen, innan frukosten, promenerade jag till utsiktstornet som låg ett par kilometer från hotellet, inne i skogen, och belönades med den här utsikten. Det verkade finnas flera bra vandringsrutter i terrängen omkring hotellet (och golf, och simställen, och en äventyrsbana i trädtopparna), så jag tror att det kunde vara ett trevligt ställe att besöka med familjen någon gång.

Mycket ovanligt för mig att ha så här mycket jobb på annan ort. Nioåringen är litet upprörd, men klarar sig fint. Resten av familjen också, naturligtvis. Och jag blir ganska uppiggad - det är roligt att se och lära sig nytt. Men däremellan har jag ju nog hunnit fira veckoslut - och morsdag - med min kära familj. Lyckligtvis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar