torsdag 23 maj 2019

Härliga - och hektiska - maj!

Maj och december är ju alltid rätt fullspäckade månader. Massor av program på fritiden, och rätt fullt upp på jobbet också. Sedan sista har bland annat följande hänt:

Jag anlände (igen) till Vasa efter åtta en kväll, och gick på en fantastiskt fin kvällspromenad längs stranden. Promenaden blev längre än lång, för studentresultaten hade kommit samma dag och jag ringde och pratade med några andra stolta studentmammor, och med maken, och med något barn, medan jag promenerade. Det var en så fin kväll, en stund att spara i minnet - solen sken, det grönskade och alla var så glada och stolta över sina barn.   

Och titta vilken fin detalj på frukostbordet på hotellet! Man kan själv klippa krasse på sin smörgås. Dekorativt, trevligt och påhittigt.

På fredag kväll kom jag hem, packade snabbt om min väska och fortsatte direkt till lande med maken och minstingen (de andra hade annat helgprogram).

På lördagen satte vi båten i sjön och åkte på årets första båtutfärd. Notera speciellt blomdekorationen som nioåringen gjort, årets jungfrufärd till ära. Minstingen fick rida en timme, och så grillade vi middag, åt utomhus och avslutade med bastu. En riktigt traditionell lande-lördag med andra ord, och den har väl inte blivit en klassiker utan orsak. Så bra.

På söndagen blev det en riktigt lång båtutfärd, med picniclunch och kaffe på caféet på Hitis. Röda om nosarna kom vi sedan hem på söndag kväll.

Och den här veckan har hittills svischat förbi med jobb, normala kvällsprogram och planering av studentfest. Inget fel på det, heller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar