fredag 11 oktober 2019

Ovanlig arbetsvecka

Den här arbetsveckan är litet speciell. Måndag-tisdag var vanliga arbetsdagar, men på onsdag träffades vi på jobbet redan efter sex på morgonen, och satte oss i bussen klockan sju för att åka på ännu en omgång personaldagar - denna gång i Umeå.

Vi pausade i Hämeenkyrö, där jag (förutom en kopp kaffe) tog en promenad i det vackra, kyliga och morgondimmiga landskapet.

Jag tror jag har varit i Umeå någon gång förut, men det var länge sedan och jag kom inte ihåg någonting av staden. Vackert är det, med ån och alla gamla byggnader...

... och parker och höstfärger.

Efter två långa och intensiva dagar, med program och föreläsningar och en massa jobb (eftersom det är vi som arrangerar och ser till att allt löper och fungerar), men också en massa samvaro, skratt och flams (ju tröttare man blir, desto bättre blir skämten - i synnerhet sedan, när allt är över och man kan koppla av, nöjd och trött, tillsammans med sitt eget team) kom sedan pricken på i:et: bussresan tillbaka från Vasa till Helsingfors under natten tills i dag.

Men förvånansvärt bra sov jag, och efter en dusch och en mugg kaffe när vi kom till kontoret halv sex i morse har jag nu faktiskt jobbat. Men efter lunch går jag nog hem och påbörjar helgen, nöjd och glad. Nog är det fint, ändå - tänkt att få ha mitt roliga jobb och mina fina kollegor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar