söndag 22 december 2019

Julefrid och julefröjd, så småningom


Nåja! Läget börjar vara under kontroll.

På torsdag eftermiddag hade vi egentligen inte börjat med julförberedelserna ännu (jobbet hade litet övertaget över fritiden de senaste veckorna), men nu så! På torsdag kväll plockade vi fram litet julpynt och handlade mat, på fredag var maken och jag på varsin julfest (lågstadiets och gymnasiets) på morgonen och på kvällen gjorde jag två pepparkaksdegar (mandelpepparkakor och vanliga), och igår hade vi en ordentlig julfixardag.

På kvällen kom också störstingen hem och hela familjen hjälptes åt med julgodistillverkning, pepparkaksbak och julgransklädning.

I dag kommer makens familj (totalt 18 personer) till oss och äta - det lär bli livat och roligt. I morgon är en mellandag när maken och jag jobbar, och på julafton ska vi till mina föräldrar. Blir bra!

Taxen blir för övrigt piggare och piggare. Vi vet ju att han är jättesjuk, men just nu ser det minsann inte så ut. Jag börjar misstänka att han kommer att slå veterinärerna och oss med häpnad och bli världens äldsta tax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar