onsdag 16 december 2020

Pustar ut

 

Förra veckan blev det väldigt mycket jobb - nästan dubbelt så mycket timmar som en vanlig arbetsvecka. Men evenemanget på söndag gick väldigt bra, så det var absolut värt det. På måndag jobbade jag en vanlig dag, och igår steg jag igen upp efter fem och åkte på en jobbresa. Så ni kan tro att det tomma, tysta, svala, välstädade hotellrummet (med fyra sängar, så det fanns att välja mellan) var härligt att komma till på kvällen. Jag lade mig genast i sängen med godis och en veckotidning och somnade redan efter nio. Underbart!

Något smått annat än jobb hann jag också med förra veckan. På lördagen gick vi en lång promenad i vårt närmaste naturskyddsområde med minstingen och hunden.


Och grillade korv till lunch. Samtidigt som vi tände brasan kom ett annat sällskap fram till samma rastplats, med en annan hund, och jag slutar inte att förundra mig över olikheterna mellan vår nuvarande tax och den förra. Den förra skulle ha skällt vilt och dragit allt vad han orkade i kopplet mot den andra hunden under HELA tiden vi var på samma ställe. Den nuvarande skällde visserligen kanske fem skall när han fick syn på den andra hunden, men när de hade nosat på varandra var det avklarat. Senare satt taxen alldeles lugnt i elvaåringens famn, invirad i en filt, medan den andra hunden fanns bredvid och elvaåringen åt korv. Oerhört. Och mycket lättare att hantera än macho-taxen (som också var högt älskad, måste jag kanske förtydliga). 

Dottern på Irland har fyllt år - hurra för henne! Vårt paket tycks dock ännu vara på väg, jag hoppas det åtminstone kommer fram innan jul.

För övrigt bakade minstingen drömmar en dag.

Och nu ska jag gå på hotellmorgonmål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar