söndag 28 mars 2021

Sommartid

 

Det är ju litet svårt att hitta på omväxlande program, så veckosluten känns annorlunda än vardagarna, när man ska undvika det mesta. Men i går blev det ganska bra, tycker jag. Jag bytte (den döda) ljungen och ljusslingan i balkonglådan till vårliga narcisser, och det piggade verkligen upp både balkongen och mig. Vi träffade fafa, hans fru och deras tax på deras gård, så taxarna fick springa litet och vi prata en stund. Senare på dagen kom ett par vänner från grannstaden hit, och vi gick en lång promenad med liten picknick (skumpa och ost) på en brygga. Härligt att träffa människor på riktigt!

Idag vaknade elvaåringen med halsont, så hon har varit på coronatest. Vi har ingen speciell orsak att misstänka det, men man ska ju testa vid minsta symtom, så nu väntar vi på svaret. Maken har skrubbat alla kakelfogar (och kaklet) i vårt badrum, så nu skiner det så fint. Och jag har plockat och fixat i resten av huset, och funderar nu på att baka en kaka till eftermiddagskaffet. 

Och så har det ju blivit sommartid. I år passar det riktigt bra, för både maken och jag har vaknat så tidigt på sista tiden, och blir sedan i motsvarande grad kvällssömniga - så nu blir vi bättre i fas. 

Inte så spännande söndag, som ni hör, men ganska trivsamt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar