lördag 13 mars 2021

Veckan som gick

 

Vecka som gick var mycket vardaglig - men det är ju bara bra, det. Fast jag börjar ha en känsla av att alla, inklusive jag själv, börjar vara en liten, liten aning trötta på coronan. Månne det var det att det snöade igen, just när man trodde att våren var på väg. Eller så är det bara det att vi nu har levt med den i ett år. 

Jaja, man får göra vad man kan för att roa sig. På sistone har jag läst en del om hydroponisk odling (odling utan mull, med bara vatten och näring), och på tisdagen köpte jag en bytta, fyllde den med vatten och näringslösning och sådde. Jag börjar enkelt med basilika, sallad och koriander, men fungerar det bra tänkte jag prova med vintertomater inomhus nästa vinter. Det blir spännande att se hur (om) det börjar växa!

På torsdagen körde jag minstingen till stallet, och satt och tittade på under hela hennes lektion. Det är trevligt att titta och väldigt avkopplande, nästan meditativt, att sitta stilla och följa med hästarnas rörelser runt i manegen. Men det är iskallt - och efter att ha suttit en där timme (med utebyxor på mjukisbyxor, min varmaste vinterjacka, mössa och de allra varmaste vantarna) tog det nästan ett halvt dygn innan jag hade tinat upp. När vi kom hem överraskade maken oss med våfflor - så fint och gott!

Och i dag har jag bakat en citronmarängpaj till efterrätt. Varför bakar jag så sällan något mer avancerat än kladdkaka och nattjästa bröd nuförtiden? Jag gillar ju det! Och nu finns ju alla möjligheter att återuppta den hobbyn.

Och till sist en bonusbild på hunden, som sitter så avslappnat alert i soffan - som en vanlig människa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar