torsdag 25 mars 2021

Spännande händelser från de senaste dagarna

 

Alldeles nyss, när vi var ute på lunchpromenad med hunden, såg vi tre hjortkalvar! Mitt i vår lilla stad. Hoppas de hittar tillbaka till en litet större skogsplätt.

Annars känns det som om det händer mycket litet - och ännu mindre ser det ut att bli, enligt nyhetsrapporteringen om kommande, ännu strängare restriktioner. Vi ställde just in en träff med ett par kompisar som vi hade tänkt träffa i helgen - så tråkigt. Annars också känns vardagen rätt enahanda. Men när jag tänker efter har det ju nog ändå hänt en hel del: jag har fått flera projekt klara på jobbet, de två äldsta barnen har fått fina sommarjobb (hurra!), mommo har blivit vaccinerad (hurra!), det har kommit en ny säsong av Hjälp, vi har köpt en bondgård (hurra!), jag har köpt en begagnad cykel (gul) och snön smälter med fart.   

Och igår var jag faktiskt till butiken, och gjorde sedan en lunch som var både god, hälsosam och tillräckligt snygg för att visas upp. Det är inte alla dagar det är så, kan jag rapportera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar