söndag 16 maj 2021

Sedan sist

Oj, vad det blev lång paus. Först berodde det på att det inte hände något speciellt nämnvärt, och sedan hände det så mycket så bloggen litet glömdes bort. Men sedan sist har bland annat...

...hunden blivit trimmad, och är nu så slät och fin. Och ganska mager! Jag tror han litet har glömt att äta när det blev försommar och så mycket underbara dofter överallt. Vi kan inte heller ha honom lös på landegården just nu, han sticker direkt för att följa någon doft. Jag har hämtat honom på alla möjliga åkrar, så nu får han vara fast ett tag. Och nu äter han faktiskt bättre igen, så månne han inte är tillbaka på sin matchvikt på 9 kg snart.  

... jag stickat ett par sommarsockor (kort mudd betyder sommarsockor) åt min mor i morsdagsgåva


...tomatplantorna artat sig utmärkt. Nu har också de första börjat blomma. Jag har gett bort många och planterat om de flesta som är kvar.

...potatisland anlagts på båda landeställena. Som tidigare mera med inspiration än med plan, men det gick ju alldeles utmärkt i fjol också.

Köksträdgården växer för varje år vid stugan. Nu blev det ett nytt potatisland vid vinbärsbuskarna. Men det är ju en mycket trevlig (corona)syssla.

Morsdagen firades med middag med egen familj. Största systrarna (som inte följde med till lande den helgen) hade förberett en festmåltid tills vi kom hem.

Världens vackraste och godaste sallad med melon, gurka, mynta och fetaost. Och grillad kyckling till. Härligt.

Och efter efterrätten ännu en extra efterrätt, med fina (och goda) chokladpraliner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar