fredag 11 juni 2021

Distansjobb som bäst

 

Vilken perfekt vecka det har varit att distansjobba från lande! Jag har faktiskt haft rätt mycket jobb, men så länge man har dator och nätförbindelse går det ju lika bra att utföra här - och pauserna är toppen. Med början från morgonpromenaden (i shorts!) och morgonkaffet på terrassen, medan hunden sysslar med sitt. Han har blivit mycket lugnare efter den första dagen, och jag tror kanske det skulle gå att ha honom lös - men då borde man vara påpasslig och beredd att direkt sticka efter honom vid behov (och ha skorna på), och det har jag inte riktigt idas. Dessutom ser vi hjortar, kaniner, fåglar, hästar och andra hundar varje dag, så risken är nog stor att något oemotståndligt intressant kommer förbi.

Och på kvällen kan man exempelvis klippa gräs. Eller läsa vårens nummer av Svensk Damtidning. 

Den stora vattenkoppen är betydligt bättre än den lilla i köket, tycker hunden. Och det kan man ju hålla med om.

Men så småningom ska jag packa ihop och åka till showen, som avslutar minstingens läger. Resten av familjen åker sedan till lande, men jag styr kosan åt andra hållet, mot stan, för jag ska vara valfunktionär på söndag. Det är första gången, så det blir intressant. Och sedan väntar faktiskt en semestervecka! Vi ska åka till Mariehamn med minstingen och mommo. Blir fint!

1 kommentar:

  1. Grattis till Första Gången som Valfunktionär och Hoppas, att det Gått Perfekt och Välkommen Tillbaka till Finland till Utbyteseleven!

    SvaraRadera