onsdag 9 juni 2021

Hälsningar från grönskan


Minstingen är på läger, och 21-åringen sommarjobbar i Ekenäs, så jag passar på att distansjobba från Tenala-landet denna vecka. Och det är ju så fint! Så grönt överallt, strålande sol och sommarvärme.

Hunden var dock litet förvirrad, som så ofta när vi byter ställe. Han brukar ibland väcka mig på morgnarna, i synnerhet om jag sover längre än vanligt och han börjar tycka att det är dags att stiga upp. Första natten här gnällde han vid min säng. Det var alldeles ljust, så jag klappade honom och tittade på klockan - och den var 3:48! Lyckligtvis somnade vi båda om. 

Och, som ni ser, har vi planterat några lavendelplantor vid nya terrassen. Jag hoppas de tar sig - åtminstone borde de trivas i sandig jord. I bästa fall sitter vi i en lavendelberså så småningom (fast det är nog kanske att ha för höga förväntningar).    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar