torsdag 7 oktober 2021

Hydroponisk uppdatering

 

Basilikan mår fortfarande prima, är enormt stor och förser vår familj, de utflyttade barnen och alla gäster och kompisgäng med all basilika som behövs. De återstående platserna i den hydroponiska odlingen har stått tomma efter att jag tog bort salladen och koriandern. Men förra helgen tog jag skott från sommarens tomatplantor och stack ner dem i tomma pluppar. Nu håller jag dem fuktiga tills de har fått rötter, och så ska vi se hur det går - om vi får vintertomater. Extra ljus kommer de att behöva, såklart. Tillsvidare mår de bra, i alla fall.

Jag satte ett reservskott i ett glas med vatten, ifall skotten i torvplupparna inte skulle ta sig. Och nu har det skottet fått blommor! Så nu kan jag ju inte slänga det heller. Får nog plantera det också.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar