fredag 2 augusti 2024

Tillbaka i vardagen

 

Första jobbveckan efter semestern är nästan avklarad - och det har gått oväntat bra! Det har varit ok att stiga upp på morgnarna (det är ju så ljust ännu), och jobbveckan har varit lugn, så jag har i lugn och ro fått gå igenom saker som blev på hälft och saker som behöver förberedas. Det har varit trevligt att komma till kontoret igen och att träffa kollegor. Gräsmattan är klippt, tvätten är tvättad och jag har till och med lyckats göra genomtänkta middagar varje dag. 

Idag är vi inte många kråkor på kontoret, och efter någon timme till avslutar jag nog dagen. Ikväll ger vi oss av mot lande igen. Imorgon ska vi på kräftskiva, och förutom det består mina veckoslutsplaner bara av skogsvarv. Jag tänker leta efter kantareller och plocka blåbär och hallon. Låter väl bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar