fredag 8 februari 2013

Liten sjukling

I dag hann jag inte så långt på min arbetsdag innan de ringde från dagis - treåringen hade feber. Så nu är vi hemma. Men önskar förstås aldrig att ens barn ska bli sjukt, men eftersom hon inte är så värst ynklig och det bara verkar vara en förkylning måste jag säga att timingen kunde ha varit sämre.

Det har varit kvällsprogram varje dag den här veckan, och hushållet var litet eftersatt, så jag såg inte fram emot att stressa hem fyratiden till ett råddigt hem och ett nioårskalas som börjar kl 17. Men nu ser lillingen på Mumin, jag jobbar med halvfart hemifrån, här ser rätt snyggt ut och dagens tredje maskin tvätt är på gång. Ganska fridfullt och mysigt faktiskt.

Men i morgon har vi tänkt ta båten till Stockholm för att se på flickornas lilla kusin, så jag hoppas verkligen att febern snabbt går om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar