onsdag 20 februari 2013

Snabb rapport

Dagarna går fort!
- På söndagen var jag på road trip till Tammerfors tillsammans med nioåringen. Vi träffade hennes gudmor, gick på museum och åt våfflor. Mycket trevligt, och trevligt att ha mycket tid att tala enbart med nioåringen (dagens pärla: Mamma, vet du vad som är konstigt? Jag vet inte ens vad många av mina kompisar heter i andra namn. Men jag vet Johan Ludvig Runeberg.).
- På måndag fyllde andra dottern 13. Hurra hurra hurra! Vi sjöng upp henne på morgonen med fint morgonmål och paket, och firandet fortsatte på kvällen med raclette-middag med mor- och farföräldrar.
- I går kom två väninnor på middag, som 14-åringen vänligt tillredde (avokadopasta och cupcakes, allt mycket läckert)
- Jag drömmer om en resa till värmen - kanske, kanske senare i vår?
- Och på jobbet korrekturläser vi årsredovisning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar