tisdag 13 maj 2014

Den svenska tidningsläsarens eldorado

Förra veckan åkte jag till Stockholm på en jobbresa, bara av och an över dagen (och fast resan på sitt sätt är stressig med alla sina moment för bara några timmar på plats, njöt jag faktiskt intensivt av att resa helt ensam. Dricka kaffe på flygfältet och titta på folk. Sitta i sin flygplansstol och läsa, utan att behöva prata med någon. Röra sig snabbt och enkelt, ensam  och utan bagage). På väg hem stack jag mig in på Pressbyrån på järnvägsstationen för att köpa en tidning. Och vilka tidningar det finns i Sverige! Det känns som om det finns en tidning för varje tänkbart intresse.

 
Är du intresserad av flugfiske?

Kanske katter?

 Eller hemslöjd?

 
Och min favorit av dem jag fick syn på under min snabba räd i kiosken: Tåg. Hur många svenskspråkiga individer kan rimligtvis ha nytta av att veta hur man kör ekonomiskt med ett X55-tåg? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar