tisdag 20 maj 2014

"Ledig" dag

I dag tog jag ut litet övertidstimmar. Flickorna ska få var sitt rum, och det innebär en kedjereaktion där sextonåringen flyttar till det gamla "lekrummet", tioåringen till hennes gamla rum och fyraåringen till tioåringens gamla rum. Det största jobbet är naturligtvis att tömma det första rummet, där vi har lagrat ett och annat genom åren. Och det var det jag tagit ledigt för att göra - bäst att göra det ensam i lugn och ro. Efter tio minuter var jag redan svettig, dammig och arg. Att man kan ha sparat mycket skräp. Men men, efter fyra intensiva timmar var det tömt.

  
När sextonåringen kom hem från skolan flyttade vi de möbler som skulle dit. Nu får hon bära över sina grejor från det gamla rummet, och så rullar flytten vidare.

Dessutom har jag undertecknat protokoll, lagat middag och hittat en vårfestklänning åt tioåringen. Samtidigt har jag försökt ignorera jobbmailen - ett av mina projekt beter sig inte alls som de brukar, det vill säga att ingenting händer när man inte är på plats. Istället har folk varit mycket effektiva och där har hänt massor idag, och dessvärre inte i riktigt rätt riktning... Men det ska väl gå att reda upp i morgon. Ganska effektiv dag, som uppenbarligen ännu ska avslutas på IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar