fredag 30 maj 2014

Ljuva maj

I maj har man inga sysselsättningproblem, nej. Dagarna går i rasande takt och jag planerar bara en dag framåt - det är så mycket som ryms i huvudet samtidigt.
I går var en välkommen ledig dag, som inleddes med att föra tioåringen till Naturklubben - de skulle paddla och jag hade lovat köra några barn till ån. Det visade sig att det inte riktigt var så enkelt. Först skulle vi - fyra damer och sex barn - bära kanoterna och lasta dem på en släpvagn. Ingen hade koll, jag var den som visste mest om hur spännremmarna fungerar och min erfarenhet bygger på att jag har sett hur andra gör (alltså typ att jag visste att grejen som man spänner med ska vara böjd när man börjar spänna).  Det tog litet tid, men bra blev det, kanoterna (och barnen) kom hela fram till ån och sedan gällde det bara att göra allt i motsatt ordning och sjösätta kanoterna.
Efter denna morgonjomppa lagade vi mat, och så fick vi gäster. De kom till tre och gick halv tio, och trevligt var det. Nu är man på jobb igen, och så blir det helg igen - mystisk vecka. Lågstadiets vårfest i kväll och högstadiets i morgon på morgonen, och så far vi till lande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar