tisdag 6 maj 2014

Tisdagskväll

Ja, det började väl med att vår ena bil är på service. Och så hade jag ett eftermiddagsmöte i stan, som slutade ganska tidigt. Och så frågade jag om jag skulle plocka upp den billösa maken från jobbet på hemvägen, och han sa ja. Och så var vi båda hemma ovanligt tidigt, och jag lämnade honom på gården och promenerade till dagis efter fyraåringen medan han började med middagen. Och så hade vi ovanligt mycket matingredienser hemma, för jag var och handlade igår. Och så blev han inspirerad och lagade pasta med grisfilé och parmesan, och när jag hade kommit hem med fyraåringen och satt på en tvättmaskin hade han också dukat och öppnat en flaska vin. Och alla barn var undantagsvis hemma, och vi åt i evigheter och diskuterade så ivrigt att fyraåringen införde regeln att man måste markera när man ville något (bland annat ställdes frågan: Men alltså - de som blir höga chefer, är de speciellt fiffiga eller liksom bara...snygga?). Och ja - det var en ovanligt trevlig tisdagsmiddag. Och nu är jag ovanligt lummig för en tisdagskväll. Och inte för att jag är helt säkert på de logiska sambanden, men sist och slutligen beror väl allt på bilservicen? Vi får börja serva bilarna oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar