onsdag 13 april 2016

Förkyld

Efter att ha klarat mig igenom hela vintern och våren utan en enda sjukdag (varken för egen del eller för minstingen) var det nu tydligen dags för någon form av vårförkylning. I går kände jag mig halvsjuk på jobbet, och i dag är det betydligt mer än halv. Tajmingen är dock perfekt - de senaste veckorna skulle jag inte ha kunnat vara borta från jobbet ens en halv dag utan stora problem, men nu är läget betydligt bättre. Fast det är väl så kroppen fungerar, när man kopplar av "hinner" man bli sjuk.

Efter att ha om- eller avbokat dagens fem möten kan jag ta det alldeles lugnt i dag. Jag började på ett strålande sätt: Med att se första avsnittet av House of Cards efter att alla andra gått till skola, dagis och jobb. Jag är ju nästan aldrig hemma (och vaken) utan min ständiga skugga, sexåringen, och det harmar mig litet att jag inte kan se serier eller program som jag själv väljer - antingen är de olämpliga för sexåringen eller så tycker hon att de är tråkiga.

Så länge jag ligger stilla i soffan under en filt mår jag toppen (bara litet huvudvärk och ont i halsen), så jag tror det blir Netflix och jag i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar